دلایل استفاده از لوله‌ برق پی وی سی (PVC) چیست؟

دلایل استفاده از لوله برق پی وی سی

لوله برق PVC چیست؟

 

لوله برق PVC یک نوع لوله از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) است که برای استفاده در سیستم‌های برقی استفاده می‌شود. این نوع لوله برای محافظت از سیم‌ها و کابل‌های برقی به کار می‌رود و در طولانی‌ترین فاصله ممکن، برق‌رسانی را تضمین می‌کند.

 

دلایل استفاده از لوله‌ برق پی وی سی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بیشتر علت محبوبیت این لوله ها به علت این است که لوله‌های برق پی وی سی از جدیدترین و بهترین متریال‌های تولید شده در زمینه برق‌کشی ساختمان به شمار می‌روند. به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد لوله‌های برق پی وی سی، استفاده از آن ها در صنعت و زمینه‌های مربوطه در حال افزایش است.

دلایل استفاده از لوله برق پی وی سی چیست؟

لوله‌های برق پی وی سی از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که آن ها را از سایر لوله‌های برق متمایز ساخته و در بسیاری از موارد جایگزین مناسبی برای لوله‌های مسی و آلومینیومی به شمار می‌روند. وزن بسیار کم، مقاومت بسیار زیاد در برابر مواد شیمیایی مانند مواد نفتی و الکل، قیمت مقرون به صرفه و نصب آسان آن از مهترین ویژگی‌های لوله برق پی وی سی به شمار می‌روند.

استفاده از لوله برق پی وی سی به جای لوله‌های فلزی در ساختمان‌ها موجب صرفه جویی در وقت و زمان می‌شود، چرا که از یک طرف لوله‌ها بسیار سبک‌تر از لوله‌های فلزی هستند و حمل آنها بسیار سریع و راحت امکان پذیر است و از طرف دیگر با گذشت زمان مقاومت خود را از دست نمی‌دهند، بنابراین کاربرد آنها نسبت به لوله‌های برق فلزی ماندگاری بیشتری دارد.

لوله برق پی وی سی آسمنان سمنان از نمونه‌های بسیار باکیفیت این لوله‌ها است که با نصب آنها دیگر لازم نیست که در مورد پوسیدگی‌ها و نشتی لوله‌ها نگران شوید. زیرا لوله‌های برق پی وی سی برخلاف لوله‌های فلزی به مرور زمان زنگ نمی‌زنند و همین مسئله باعث می‌شود که هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بسیار کاهش یابد.

دلایل استفاده از لوله برق پی وی سی (PVC) می‌تواند ترکیب منحصربفرد این ویژگی‌ها باشد:

  • ماندگاری بالا
  • هزینه مقرون به صرفه
  • ایمنی
  • وزن کم
  • بازیافت پذیری
  • عملکرد زیست محیطی

دلایل استفاده از لوله برق پی وی سی

 

نحوه تولید لوله PVC برق

در ساختار لوله های پی وی سی برق عمدتاً از مواد پلیمری به نام PVC ساخته می شوند. این مواد خواص ویژه ای دارند اما برای دستیابی به هر یک از این خواص در لوله های پی وی سی بیشتر از روش های مختلفی استفاده می شود. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش الکتروژنی
  • روش تزریقی
  • روش پوشش دهی دورانی

شرح دلایل استفاده از لوله‌های برق پی وی سی

ماندگاری بالا:

لوله‌ برق پی وی سی از طول عمر بالایی برخوردار هستند و ماندگاری آنها به 100 سال یا بیشتر هم می‌رسد. برای اثبات این قضیه هم باید بگوییم که اولین سیستم لوله کشی که با این لوله‌ها در حدود هشتاد سال پیش نصب شده هنوز هم پابرجا هستند.

میزان شکستگی لوله‌ برق پی وی سی نسبت به انواع لوله‌های دیگر بسیار کمتر است و همین امر سبب می‌شود که هزینه نصب، تعمیر و نگهداری تا حد چشمگیری پایین آید و این یک گزینه مقرون بصرفه برای مصرف کننده به شمار رود. انعطاف پذیری بالای این لوله‌ها سبب شده است که شکستگی آنها نیز به حداقل برسد.

امنیت:

کاربرد لوله‌ برق پی وی سی به دلیل اینکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند، برای ساختمان‌های مسکونی یا تجاری بسیار مناسب تر است. یکی از نمونه‌های با کیفیت این لوله‌ها، لوله برق پی وی سی آسمان سمنان است که در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم می‌باشد. همچنین به دلیل ایمنی بالا، این نوع لوله‌ها مانع از رشد باکتری‌ها شده و سلامت آب را بیش از پیش برای مصرف کنندگان تضمین می‌کنند.

محبوب به دلیل عملکرد زیستی بالا:

از آنجایی که لوله‌ پی وی سی جزء پلیمرهای سبک به شمار رفته و برای تولید آنها از منابع کمی استفاده می‌شود، پس دارای مزایای زیست محیطی مناسبتری نسبت به لوله‌های سنتی هستند. همچنین بازیافت این نوع لوله‌ها نیز آسان بوده و انواع جدید آن را می‌توان مجدداً مورد استفاده قرار داد.

قابل بازیافت:

یکی از ویژگی‌های قابل توجه لوله‌های برق پی وی سی قابل بازیافت بودن آن‌ها است زیرا به راحتی می‌توان این لوله‌ها را بدون اینکه خواص فنی آنها دستخوش تغییر شوند، بازیافت کرد. به طوری که در اروپا سالانه در حدود پنجاه هزار تن از این لوله‌ها مورد بازیافت قرار می‌گیرند.

هزینه:

قیمت خرید لوله‌ برق پی وی سی بر اساس تجربه مصرف کنندگان بسیار پایین و مقرون بصرفه است. هزینه خرید این نوع لوله‌های باکیفیت نسبت به لوله‌های فلزی بسیار کمتر است و به علت طول عمر بالایی که دارند، کاملاً مقرون به صرفه اند.

وزن کم:

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لوله‌ برق پی وی سی وزن کم آن است. حمل و نقل این لوله‌ها به دلیل وزن پایین بسیار آسان بوده و مصرف کنندگان می‌تواند آن را به راحتی به طبقات مختلف ساختمان منتقل سازد.

مزایای استفاده از لوله برق PVC چیست؟

مزایای استفاده از لوله برق PVC عبارتند از:

  1. مقاومت در برابر خوردگی: قدرت مقاومت ماده PVC در مقابل اثرات محیطی مانند رطوبت، اشعه خورشید، حشرات و مواد شیمیایی را بهبود می‌بخشد.
  2. ضد حریق بودن: پس از اتلاف حرارت و پیدایش آتش، ماده PVC با خود تولید گاز نبض می‌شود که به عنوان یک حفاظت ضد حریق عمل می‌کند.
  3. آب‌بندی: لوله برق PVC مقاوم در برابر نفوذ آب است و به عنوان یک آببند کارکرد‌کننده عمل می‌کند.
  4. نصب آسان: وزن سبک لوله برق PVC و راحتی نصب آن از طریق اتصالات PVC، اجازه می‌دهد که بسیاری از پروژه‌ها به راحتی به پایان برسد.

 

لوله برق PVC توسط افرادی استفاده می‌شود که در زمینه نصب و اتصالات سیستم‌های الکتریکی و تجهیزات برق در ساختمان‌ها، صنعت و سایر اماکن تخصص دارند. معمولاً برقکاران، مجریان برق و تکنسین‌های برق از این نوع لوله برای حفاظت از سیم‌ها و کابل‌های برقی استفاده می‌کنند.

کاربردهای لوله برق PVC چیسـت؟

لوله برق PVC عموماً توسط معماران، مهندسان الکتریک و تکنسین های نصب و تعمیر برق استفاده می شود. از طریق این لوله ها، سیم و کابل های برقی از جداره ها و سقف ها به سازه های الکتریکی مانند پریزها، سوئیچ ها و چراغ ها متصل می شوند.

 

لوله های PVC در ساخت و ساز و سیستم های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها برای ایجاد مسیرهای مستقیم و محافظت شده برای سیم ها و کابل ها استفاده می شوند. لوله های PVC ضد حریق هستند و به عنوان جایگزین برای لوله های برق فلزی و چوبی استفاده می شوند.

 

به علاوه، لوله های PVC از جمله لوله های ساده و سبک هستند و نصب آنها نسبتاً آسان است. آنها مقرون به صرفه هستند، ضد آب و عایق الکتریکی خوبی دارند. طول عمر آنها همچنین بالا است و نیاز به نگهداری کمی دارند.

 

همچنین، مزیت دیگر لوله های PVC این است که با سایر سیستم های الکتریکی هماهنگ می شوند و می توانند در تمام شرایط آب و هوایی استفاده شوند.

جمع بندی دلایل استفاده از لوله برق پی وی سی

در مجموع لوله‌ برق پی وی سی در انواع مختلف و با کاربردهای فراوانی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به دلیل کیفیت و ایمنی بالا از آنها بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود. همچنین وزن آن ها بسیار کم بوده و به دلیل اینکه نیاز به تحمل فشار بالایی ندارند، به راحتی نصب می‌شوند.

لوله‌ برق پی وی سی آسمان سمنان نیز به دلیل کیفیت و استحکام بالا برای لوله کشی ساختمان‌ها مقرون به صرفه بوده و یک گزینه عالی برای مصرف کنندگان به شمار می‌روند. با خریداری این نوع از لوله‌های برق، مصرف کنندگان می‌توانند از کاربردهای فراوان آن هم از نظر ایمنی و سلامت و هم از نظر اقتصادی بهره‌مند شود.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول یا خرید لوله‌ برق پی وی سی می‌توانید با مشاورین آسمنان سمنان در تماس باشید.

5/5 - (10 امتیاز)
پشتیبان سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *