9 تا از مهمترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی

9 تا از مهمترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی

بسیاری از افراد به دلیل اینکه تمایل دارند محیط زندگی خود را دائما گرم نگه دارند، از اوایل پاییز نسبت به روشن کردن پکیج های خود می‌کنند. در این میان ممکن است پکیج های آنها دچار مشکل شده و نتواند منزل را گرم کند. معمولا دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی متغیر نیستند و شما با بررسی کردن برخی موارد می‌توانید از حداکثر دمای پکیج خود استفاده کنید. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی را شرح دهیم تا در زمان نیاز بتوانید مشکلات آن را برطرف کنید. با ما همراه باشید.

پکیج شوفاژ چیست؟

پکیج یک سیستم گرمایشی است که همزمان وظیفه گرم کردن آب و هم فضای اطراف را دارد. در سری های اولیه این کالا ایرادات زیادی وجود داشت که با اختراع پکیج شوفاژ به طور کامل برطرف شد. در حال حاضر مدل های بسیار پیشرفته تری در بازار ایران وجود دارند که شما می‌توانید نسبت به بودجه خود اقدام به خرید کنید.

اصلی ترین دلایل گرم نشدن پکیج رادیاتور چیست؟

9 تا از مهمترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی

شما در طول فصل های گرم سال، پکیج خود را خاموش کرده تا بتوانید محیط گرم منزل را با توجه به کولر خنک کنید. ولی در فصل سرما که شما نیاز به استفاده از گرمای پکیج هستید، ممکن است بعد از روشن کردن پکیج متوجه گرم نشدن آن شوید. این موضوع دلایل مختلفی دارد و باید به طور اساسی بررسی شود. در زیر برخی از دلایل رایج گرم نشدن پکیج های ایرانی را عنوان کرده ایم:

  • وجود فشار های متغیر گاز
  • کمبود فشار گاز
  • کمبود فشار آب
  • سوختن برد پکیج
  • ایجاد رسوب در مبدل
  • پایین آمدن عملکرد فلوسوئیج
  • کار نکردن سنسور NTC
  • وجود هوا در لوله ها
  • خرابی شیر سه طرفه
  • خراب شدن سوپاپ های پکیج

1- وجود نوسان و کمبود در فشار گاز یکی از دلایل گرم نشدن پیکج

همانطور که می‌دانید متاسفانه در کشور ما ایران با اینکه جزو قوی ترین صادرکنندگان نفت و گاز هستیم، در فصل زمستان دائما با مشکل نوسانات فشار گاز مواجه هستیم. این موضوع قطعا یکی از دلایل گرم نشدن پکیج خواهد بود زیرا پکیج نمی‌تواند به میزان کافی انرژی گاز را مصرف کند تا باعث گرم شدن آب داخل رادیاتور شود. البته هر نوسان فشاری مربوط به اداره گاز نبوده و شما باید حتما شرایط دیگر مانند لوله های گاز منزل را بررسی کنید. راه حل برطرف کردن این مشکل بعد از بررسی های اولیه، خریدن پکیج هایی است که با فشار پایین نیز کار می‌کنند.

2- کمبود فشار آب یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب پکیج

اخیرا به دلیل کمبود فشار آب، مشکلات زیادی برای هم میهنان عزیزان بوجود آمده است که یکی از این موارد، ایجاد مشکل در عملکرد آبگرم کن و گرم نشدن آب پکیج می‌باشد. در زمانی که آب کافی به پکیج نرسد قبل از اینکه آب داخل آبگرم کن گرم شود، سنسور به برد دستگاه دستور می‌دهد که شعله گاز را قطع کند. این پروسه نیز باعث گرم نشدن پکیج خواهد شد. راه حل این مشکل نیز در خرید یک پمپ آب است که بتواند فشار کافی برای آبگرم کن بوجود آورد.

3- سوختن برد پکیج و آبگرم کن

9 تا از مهمترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی

یکی دیگر از مهم ترین دلایل گرم نشدن آب پیکج، سوختن و یا به مشکل خوردن برد دستگاه است. در صورتی که برد آبگرم کن سوخته باشد، دستگاه به هیچ عنوان روشن نخواهد شد ولی اگر دچار عیب شده باشد، دستگاه روشن می‌شود ولی نمی‌تواند آب را گرم کند و در نتیجه شوفاژ های شما هم سرد باقی می‌مانند. در نظر داشته باشید که در هر دو صورت، یعنی سوختن و یا ایجاد عیب در برد دستگاه، باید آن را تعویض کنید. هزینه تعمیر برای برد دستگاه کاملا بیهوده بوده و فقط هزینه شما را زیاد تر خواهد کرد.

4- ایجاد رسوب در پکیج و مبدل

قطعا تا بحال متوجه رسوب هایی که در کف کتری یا سماور منزل خود شده اید. این رسوب ها به دلیل وجود یک سری مواد در داخل آب ساختمان است. حال این رسوبات در داخل لوله ها و پکیج نیز وجود دارد. در صورتی که رسوب و جرم در داخل سیستم و لوله زیاد شود، باعث افت فشار آب شده و باعث گرم نشدن پکیج خواهد شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن رسوب ها از آب با سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید. البته این کار باید توسط متخصص انجام شود تا مشکلی برای دستگاه شما بوجود نیاید.

5- پایین آمدن عملکرد فلوسوئیچ یکی از دلایل گرم نشدن آب پیکج

برای اینکه متوجه شوید مشکل گرم نشدن پکیج از فلوسوئیچ است، باید شیر آب را باز کرده و زمانی که در صفحه نمایش آبگرم کن خود آیکن شیر آب را مشاهده کردید یعنی فلوسوئیچ سالم است. ولی اگر آیتم شیر آب را مشاهده نکردید یعنی اینکه فلوسوئیچ دچار اختلال شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن این مشکل با متخصص یا گارانتی آبگرم کن خود تماس بگیرید.

6- کار نکردن سنسور NTC یا خراب شدن آن

9 تا از مهمترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی

سنسور NTC وظیفه تشخیص دما و حرارت را در سیستم آب گرم کن ها و پکیج ها دارد. در صورتی که این قطعه دچار عیب شود، مشکلاتی در سیستم گرم کردن آب شوفاژ شما بوجود می‌آید. این مشکلات شامل دستور های اشتباه به برد جهت زمان خاموش کردن شعله ها شده و در نتیجه باعث گرم نشدن آب پیج و شوفاژ خواهد شد. برای تشخیص خرابی این قطعه می‌توانید از ابزار اهم متر استفاده کنید و در صورت تشخیص معیوب بودن قطعه، آن را تعویض کنید.

7- هوا گرفتن لوله های پکیج یکی از متداول ترین دلایل گرم نشدن آب پکیج

در برخی از مواقع ممکن است هوا وارد لوله های پکیج شده و باعث ایجاد سر و صدا و همچنین پایین آمدن دمای آن شود. برای اینکار شما نیاز دارید تا عمل هواگیری پکیج را انجام دهید. در این روش آب شوفاژی که صدا می‌دهد را شناسایی کرده و سپس در قسمت راست و پایین شیر آب آن را شل می‌کنید. بعد از اینکه پاشش های آب تمام شد و به تمامی هوای شوفاژ خالی شد، شیر را محکم می‌کنید. به همین راحتی شما قادر هستید تا مشکل پکیج خود را برطرف کنید. اگر با انجام دادن این کار مشکلتان برطرف نشد، حتما با کارشناس متخصص تماس بگیرید.

8- خرابی شیر سه طرفه پکیج

یکی از قطعه های بسیار مهم در پکیج، شیره سه طرفه است که وظیفه وارد کردن آب به داخل دستگاه را دارد. اگر این قطعه مشکل پیدا کند و آب را به درستی به پکیج نرساند، قطعا باعث گرم نشدن آب پکیج خواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل شما در ابتدا باید مطمئن شوید که برق به پکیج می‌رسد یا خیر. بعد از آن، آبگرم کن را باز کرده و شیر های آن را جرم گیری کنید. در صورتی که با اینکار آشنایی ندارید سعی کنید از خدمات متخصص استفاده کنید.

9- خراب شدن سوپاپ های پکیج

در برخی از موارد خرابی در سوپاپ های پکیج می‌تواند باعث گرم نشدن و سرد بودن آب پکیج شود. میزان گردن آب در داخل پکیج باید به صورت مداوم و روان انجام شود و این آیتم وظیفه سوپاپ بای پس می‌باشد. در صورتی که عملکرد این سوپاپ دچار مشکل شود، باعث گرم نشدن آب رادیاتور خواهد شد. بنابراین اگر هیچ کدام از روش های بالا جواب نداد، از سلامت سوپاپ های پکیج نیز اطمینان حاصل کنید.

برخی دیگر از علت های گرم نشدن پکیج های ایران رادیاتور و بوتان

9 تا از مهمترین دلایل گرم نشدن پکیج های ایرانی

در صورتی که بعد از بررسی کردن تمامی موارد بالا، هنوز هم آب شوفاژ شما سرد است، می‌توانید دلایل زیر را برای پکیج های ایران رادیاتور و بوتان نیز امتحان کنید:

  • خراب شدن شیر های پکیج
  • نصب اشتباه لوله ها
  • اتصالی و قطعی برق
  • عدم تنظیم درست پمپ
  • خرابی دودکش و یا مسدود بودن آن
  • خراب شدن پتانسیومتر
  • وجود جرم در دریچه های آب

در نظر داشته باشید که حتما برای تعمیر پکیج و از بین بردن مشکلات آن از خدمات متخصص مربوطه استفاده کنید تا از ایجاد مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین دلایل گرم نشدن آب پکیج را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم به شما در این امر کمکی کرده باشیم. ممنونیم که تا به اینجا همراه آسمان سمنان بودید.

به این مقاله امتیاز دهید
پشتیبان سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *