قیمت لوله های برق 1403 – آسمان سمنان

قیمت لوله های برق 1403 - آسمان سمنان

با توجه به نوسانات بازار بدیهی است که قیمت لوله های برق در طی ماه های مختلف متفاوت باشد. اما می دانیم که برای خرید انواع لوله های برق در سال 1403 و همچنین آشنایی با قیمت لوله های برق به یک سری نکات کلی باید توجه کرد. به همین دلیل با بررسی سایر عوامل می توانیم تا حدودی با نحوه قیمت گذاری لوله برق در سال 1403 آشنا شویم. تعرفه قیمت لوله های برق در سال ۱۴۰۳ به طور رسمی توسط هیچ مرجع دولتی اعلام نشده است. با این حال، می توان با توجه به عوامل مختلفی مانند قیمت مواد اولیه، نوسانات بازار ارز، دستمزد کارگران و …، برآوردی از قیمت لوله برق در سال ۱۴۰۳ ارائه داد.

در سال 1403 قیمت لوله های برق به چه عوملی بستگی دارد؟

لوله‌های فلزی مانند لوله‌های فولادی و آهنی از استحکام بالایی برخوردارند و برای مکان‌هایی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مانند زیر زمین، مناسب هستند. قیمت این لوله‌ های برق به طور کلی از لوله‌های پلاستیکی گران‌تر است. لوله‌های پلاستیکی مانند لوله‌های PVC و پلی اتیلن و پلی امید، سبک و انعطاف‌پذیر هستند و نصب آنها آسان‌تر است. قیمت این لوله‌ها به طور کلی از لوله‌های فلزی ارزان‌تر است. سایز لوله یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در محاسبه قیمت لوله است.

لوله‌های با سایز و ضخامت بزرگتر به طور طبیعی گران‌تر از لوله‌های با سایز و ضخامت کوچکتر هستند. قیمت مواد اولیه مانند فولاد، پلاستیک و پلیمر بر قیمت لوله های برق در سال 1403 تاثیر می‌گذارد.هزینه‌های جانبی مانند حمل و نقل، بارگیری و تخلیه تاثیر مستقیم در بهای تمام شده لوله ها دارند.

چند عامل مهم در قیمت گذاری انواع لوله های برق

قیمت لوله های برق 1403 - آسمان سمنان

  • قیمت مواد اولیه

متاسفانه به دلیل عدم ارائه مواد خام از اورگان های دولتی مانند پتروشیمی، فولاد و … به کارخانه های تولید لوله های برق، قیمت مواد اولیه بسیار بالا بوده و هر سال به دلیل افزایش نرخ تورم، باعث افزایش قیمت انواع مواد اولیه خواهد شد. بنابراین این موضوع به شدت روی قیمت لوله های برق تاثیر میگذارند.

  • لیست قیمت شرکت های تولید کننده لوله برق

شرکت های تولید کننده لوله برق به طور کلی لیست قیمت محصولات خود را در وب سایت خود یا در نمایندگی های خود ارائه می دهند که معمولا بر اساس افزایش حقوق کارگران و در نتیجه افزایش بهای تمام شده، قیمت لوله های برق نیز صعودی خواهد شد. البته کارخانه آسمان سمنان با توجه به اهمیت رضایت مشتری معمولا چندین ماه بعد از شروع سال جدید افزایش نرخ خود را انجام میدهد.

  • فروشگاه های لوله برق در لاله زار 

بسیاری از فروشندگان انواع لوله های برق به دلایل مختلف اقدام به افزایش قیمت محصولات خود میکنند. بنابراین بهترین آیتم، خرید از تولیدکنندگان برتر ایران مانند آسمان سمنان میباشد.

  • هزینه تولید

بر اساس برآورد ها و اجرت های سال جدید، میتوان یکی از عوان موثر در قیمت لوله های برق در سال 1403 را هزینه تولید عنوان کرد. دستگاه های تولید لوله های برق به دلیل استهلاک و هزینه های نگهداری بالا به طور کاملا مستقیم در قیمت لوله های برق موثر هستند.

سایز لوله های برق و مشخصات آن عاملی موثر بر قیمت سال 1403

قیمت لوله های برق در سال 1403

سایز های لوله برق که دارای اندازه و وزن های مختلفی میباشند، کاملا در قیمت تاثیر میگذارند. به طور کلی این لوله ها به دلیل تفاوت در ضخامت داخلی لوله و دیواره، وزن و جنس مواد اولیه، قیمت های متفاوتی نیز دارند. برای مثال لوله برق سایز 13 آسمان سمنان قطعا تفاوت زیادی با لوله سایز 21 آسمان دارد. سایز لوله های برق با توجه به دو پارامتر تعیین میشوند:

قطر خارجی 

این پارامتر، قطر بیرونی لوله را اندازه‌گیری می‌کند و معمولاً به واحد میلی‌متر اعلام می‌شود. به عنوان مثال، یک لوله برق ممکن است قطر خارجی 20 میلی‌متر داشته باشد.

ضخامت دیواره 

این پارامتر، ضخامت دیواره لوله را اندازه‌گیری می‌کند و نیز به واحد میلی‌متر اعلام می‌شود. به عنوان مثال، یک لوله برق ممکن است دارای ضخامت دیواره 2 میلی‌متر باشد.

به علاوه، سایز لوله‌های برق ممکن است با استفاده از استانداردهای مختلفی مانند استانداردهای DIN، ANSI، و IEC مشخص شوند که این استانداردها معمولاً به عنوان بخشی از نام لوله (مانند DIN 20، ANSI 3/4، و غیره) مشخص می‌شوند. در نتیجه، برای مشخص کردن سایز دقیق یک لوله برق در سال 1403، باید به قطر خارجی، ضخامت دیواره و استانداردهای مربوطه آن توجه کرد.

تفاوت قیمت لوله های برق در سایز 13 و 21 چقدر است؟

عوامل متعددی در قیمت گذاری لوله برق سایز 21 و 13 دخیل هستند که در زیر چند نمومه را برای شما بررسی می کنیم.میزان تفاوت قیمت لوله برق سایز 21 و 13 به عوامل ذکر شده در زیر بستگی دارد. به طور کلی، می توان گفت که قیمت لوله سایز 21 حدود 5 تا 25 درصد بیشتر از لوله سایز 13 است.

  • ضخامت : لوله سایز 21 ضخیم تر از لوله سایز 13 است.  هر شاخه لوله برق ضخامت بیشتر به معنای استفاده از مواد اولیه بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتر است. البته هزینه های تولید برای ضخامت های بیشتر نیز تاثیر زیادی در بهای تمام شده لوله برق دارد.
  • وزن: لوله سایز 21 به دلیل ضخامت بیشتر، سنگین تر از لوله سایز 13 است. وزن بیشتر، هزینه حمل و نقل و بارگیری را افزایش می دهد و به تبع آن قیمت نهایی لوله را نیز افزایش می دهد. اما به این معنی نیست که از لحاظ قیمتی تفاوت بسیار زیادی داشته باشند.

جمع بندی و نکات تکمیلی

در تعیین قیمت لوله‌ برق، عوامل مختلفی از جمله جنس مواد ساخت، نوع و کاربرد، استانداردها و گواهی‌نامه‌ها، نیازهای نصب و نگهداری، و شرایط محیطی مهم می‌باشند. لوله‌های برق فلکسی و خرطومی به دلیل ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت خود، ممکن است در قیمت نهایی تفاوت داشته باشند. برای تصمیم گیری مناسب جهت دانستن قیمت لوله برق در سال 1403، لازم است با توجه به نیازهای مورد نظرتان، با مجموعه آسمان سمنان در ارتباط باشید. از اینکه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید بسیار سپاس گذاریم، جهت هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان آسمان سمنان تماس حاصل فرمایید.

به این مقاله امتیاز دهید
پشتیبان سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *